RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
6:30 – 8:00 – SCHODZENIE SIĘ DZIECI
zabawy indywidualne i w grupach,
zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę,
spełnianie przez dzieci obowiązków – czynności porządkowe,
zestaw ćwiczeń porannych,
przygotowanie do śniadania – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych,
czynności samoobsługowe
8:00 – 8:30 – ŚNIADANIE
doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
dbałość o kulturalne zachowanie się przy stole.
8:30 – 12:00 – ZAJĘCIA EDUKACYJNE, SPACER, PLAC ZABAW
zajęcia dydaktyczne prowadzone zgodnie z podstawą programową,
zajęcia dodatkowe,
zabawy dowolne na powietrzu,
zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych,
spacery, wycieczki, dbałość o zachowanie bezpieczeństwa,
przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie,
w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności
dziecka i wspierające integrację,
11:30 – 12:00 OBIAD
wdrażanie dzieci do samoobsługi,
wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych,
obiad – praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się,
dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.
12:00 – 14:00 – ODPOCZYNEK POOBIEDNI
najmłodsza grupa leżakowanie
słuchanie bajek relaksacyjnych
zabawy wyciszające, zabawy przy stolikach
14:00 – 14:30 – PODWIECZOREK
14.:30 – 17:00 – REALIZACJA PROPOZYCJI DZIECI I NAUCZYCIELEK
zabawy indywidualne i w grupach, zabawy na placu zabaw, spacer,
(o godzinie 15:00 kanapka dla chętnych dzieci)
PRACE PORZĄDKOWE, ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI DO DOMÓW.
Nie zawsze możliwe jest dokładne trzymanie się rozkładu. Czasami zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb (wycieczki, imprezy okolicznościowe, akademie itp.).
Rozkład dnia jest dostosowany do potrzeb dzieci w poszczególnych grupach wiekowych.